Strategia noastră în domeniul plasticului

Plasticul poate îndeplini roluri importante în retailul alimentar: este rezistent, ușor și poate fi utilizat în mai multe moduri. În mod special, plasticul protejează alimentele în timpul transportului și ne permite să garantăm calitatea, termenul de valabilitate și prospețimea acestora. Cu toate acestea, din ce în ce mai mult plastic este produs și prea puțin din acesta este reciclat, iar deșeurile din plastic au devenit o problemă din ce în ce mai mare pentru oameni, animale și mediu.

Noi, Lidl, suntem conștienți de responsabilitatea noastră. De aceea, ne-am angajat ca până în 2025 să reducem cu 20% consumul de plastic, să luăm măsuri astfel încât ambalejele tuturor produselor marcă proprie să fie într-o proporție cât mai mare reciclabile, dar și să folosim, în medie, 20% material reciclat în ambalajele din plastic ale produselor noastre marcă proprie.


Aceste măsuri fac parte din REset Plastic, strategia noastră internațională în domeniul plasticului, care a fost lansată în 2018 de către Grupul Schwarz. Împreună, urmărim viziunea „Mai puțin plastic - închiderea buclei”.

Obiectivele noastre

%

100% din ambalajele marcă proprie reciclabile într-o proporție cât mai mare, până în 2025

%

20% mai puțin plastic până în 2025

%

20% material reciclat în ambalajele produselor marcă proprie

REset Plastic

Ariile de acțiune ale REset Plastic

Reset Plastic și cele 5 Arii de acțiune

Nu există soluții simple la problema plasticului. Pentru a răspunde acestei provocări, am dezvoltat 5 arii de acțiune, ce abordează această problemă într-o manieră holistică:

REduce
Renunțăm la folosirea plasticului, de fiecare dată când acest lucru este posibil și sustenabil.
Săculeții noștri reutilizabili pentru fructe și legume sunt o alternativă sustenabilă la pungile de plastic.

REdesign
Creăm produse care pot fi reciclate, închizând astfel circuitul acestora.
Am redus deja cantitatea de plastic dintr-o mulțime de ambalaje, am crescut gradul în care pot fi reciclate și am folosit plastic reciclat pentru acestea. Logo-ul nostru „packaging responsibly” de pe eticheta produselor oferă transparență pentru clienții noștri.

REcycle
Colectăm, sortăm și reciclăm, închizând astfel circuitul reciclării.
Colectăm selectiv deșeurile din depozitele noastre, astfel că plasticul este trimis spre reciclare.

REmove
Contribuim activ la curățarea deșeurilor de plastic din mediul înconjutător
Împreună cu partenerii noștri, „Project Stop” și „One Earth - One Ocean e.V.” contribuim la oceanele și râurile fără plastic. Acest angajament include și proiectele locale în țările în care Lidl este activ.

REsearch
Pentru soluții inovatoare, investim în cercetare și dezvoltare cu privire la reciclare și conservarea resurselor.
Ca parte din Grupul Schwarz, am semnat Angajamentul Global al Fundației Ellen MacArthur, mărturie a viziunii noastre pentru o economie circulară care funcționează la nivel global.