Între anii 2014 și 2020, Lidl a lucrat intens la eliminarea substanțelor potențial dăunătoare din producția de textile și încălțăminte a mărcii proprii, ca parte a campaniei Greenpeace Detox. În decembrie 2014, Lidl a fost primul retailer care a luat parte la această campanie.
Scopul angajamentului Lidl Detox a fost eliminarea completă până în anul 2020 a grupurilor de substanțe chimice considerate periculoase de către Greenpeace din producția mărcilor propria Lidl de textile și încălțăminte, sau înlocuirea acestora cu substanțe considerate sigure. Acest lucru ar face posibilă îmbunătățirea condițiilor de producție, sociale și de mediu în industria textilă și a încălțămintei.
În 2020, Lidl poate spune că a reușit să evite pe cât de mult posibil utilizarea substanțelor chimice dăunătoare mediului în producția sa textilă, reducând astfel impactul negativ asupra oamenilor și a mediului.
Raportul de mai jos explică strategia Lidl, oferă o imagine de ansamblu asupra celor mai importante praguri pe care Lidl le-a atins între 2015 și 2020 și rezumă măsurile și rezultatele din 2019. Documentul prezintă, de asemenea, obiectivele pe care Lidl le urmărește în continuare în ceea ce privește realizarea unei producții textile și de încălțăminte mai prietenoase cu mediul.