Fondul pentru un viitor mai bun în comunități deschide apelul de idei și proiecte în valoare de 1.187.500 de lei

Federația Fundațiile Comunitare din România și Lidl România împreună cu cinci fundații comunitare dau startul la etapa de finanțare a programului „Fondul pentru un viitor mai bun în comunități”. Programul oferă sprijin financiar de 1.187.500 de lei și mentorare celor mai bune soluții la provocări locale din educație și mediu în orașele Brașov, Buftea, Cluj, Oradea și Vaslui.

09.07.2020 | Bucuresti

Apel de idei si proiecte Fondul Comunitati

Inițiative precum amenajarea de spații comunitare de joacă și învățare, alternative verzi de transport, advocacy pentru un aer mai curat, ateliere de eco-școală, grădini urbane de legume, dar și alte idei din domeniile educație și mediu, vor putea fi puse în practică în comunitățile din cele 5 orașe cu ajutorul programului coordonat de Federația Fundațiilor Comunitare din România, finanțat de Lidl și implementat local prin cinci fundații comunitare: Fundația Comunitară București, Fundația Comunitară Brașov, Fundația Comunitară Cluj, Fundația Comunitară Iași și Fundația Comunitară Oradea.

Începând cu 8 iulie și până la începutul lui august organizațiile non-guvernamentale, instituțiile de învățământ și grupurile de inițiativă care au idei de proiecte pot aplica pentru finanțare pe https://fondulpentruunviitormaibun.ro/ . Fiecare fundație comunitară poate acorda sprijin financiar în valoare totală de 237.500 de lei pentru cele mai bune soluții. Selecția va fi făcută de echipe de jurizare stabilite local în baza unor criterii comunicate transparent în ghidurile de finanțare.

Direcțiile de implementare ale programul au fost stabilite local într-o etapă de sondare premergătoare apelului de proiecte. În perioada aprilie-iunie, echipele de implementare ale fundațiilor comunitare au fost în dialog cu reprezentanți ai administrației locale, stakeholderi relevanți din comunitate (membrii ai unor ONG-uri, angajați din instituții de învățământ, biblioteci, Centre Culturale) și au consultat comunitatea (prin social media, formulare online sau interviuri semistructurate). În funcție de oportunitățile și provocările locale identificate, fundațiile comunitare au decis următoarele direcții de implementare:
La Brașov, Buftea și Iași se vor lansa apeluri deschise de idei și proiecte în mediu și educație. Cele mai bune inițiative comunitare vor beneficia de mentorare și finanțări în valoare totală de 712.500 de lei.
În Cluj, programul în valoare de 237.500 de lei, susține incluziunea socială prin educație pentru copiii și tinerii din Pata Rât - una din zonele clujene cu cele mai mari provocări sociale și economice, de a cărei istorii se leagă prezența unei  gropi de gunoi și destinul a peste 400 de copii și tineri.
În Oradea 166.250 de lei vor fi investiți pentru reabilitarea Parcului Libertății - parc central cu o istorie de peste un secol şi jumătate, și 71.250 de lei vor fi oferiți sub formă de microgranturi pe baza de concurs, pentru activarea grădinii publice prin inițiative civice.

Arhitectura procesului de aplicare este distinctă ca etape și calendar de la un oraș la altul, dar toate cele 5 fundații comunitare vor avea demersuri de ghidare și suport (tip incubator de idei, sesiuni de consiliere sau mentorat) pentru transformarea unor inițiative cu potențial în proiecte care aduc plus-valoare comunităților. Informații specifice în legătură cu procesul de aplicare pot fi consultate în ghidurile de finanțare disponibile pe website-ul programului .

Jurizarea pentru selecția proiectelor se va face conform unor criterii stabilite local de fiecare fundație comunitară. Echipele de jurizare vor fi alcătuite din reprezentanți ai sectorului non-guvernamental și/sau guvernamental, membri din consiliile de administrație ale fundațiilor comunitare, lideri din comunitate sau experți în domenii conexe direcțiilor de finanțare (pe probleme de incluziune socială, educație, mediu) și un reprezentant al finanțatorului, Lidl România.

„Fondul pentru un viitor mai bun în comunități a ajuns, iată, la cea de-a doua etapă și începe deja să-și contureze scopul: soluții și inițiative locale curajoase și necesare, așa cum oamenii din aceste comunități le-au visat. Ne bucurăm să avem alături, ca parteneri de încredere, Fundațiile Comunitare din cele 5 orașe și abia așteptăm să vedem rezultatele acestui program, care sperăm să crească de la an la an” - a spus Cristina Hanganu, Director de comunicare & CSR, Lidl România.

”Ce diferențiază acest program de alte inițiative de mediu și educaţie este amprenta locală. Fundațiile comunitare cunosc în amănunt comunitățile pe care le deservesc și au o experiență îndelungată în capacitare comunitară. A fost important pentru noi păstrarea unui grad optim de autonomie locală în designul de implementare al fiecărei fundații comunitare. Vrem să evităm soluțiile de tip copycat care dau bine pe hârtie dar nu sunt conectate la realitatea locului. Facilităm o formă de coordonare și suport care respectă și potențează diversitatea și particularitățile fiecărei fundații comunitare” - a declarat Ciprian Păiuș, Director Executiv a Federației Fundațiilor Comunitare din România.

Detalii despre programul de finanțare din fiecare oraș, ghidurile de finanțare și alte materialele necesare procesului de aplicare se pot accesa pe www.fondulpentruunviitormaibun.ro . Cei interesați să se implice ca aplicanți, voluntari, sau susținători au de asemenea la dispoziție conturile programului de pe Facebook și Instagram .

Lidl, parte a grupului Schwarz, cu sediul central în Neckarsulm, este una dintre companiile de top de pe piața de retail alimentar din Europa. Lidl este prezent în 32 de țări din întreaga lume și în prezent operează aproximativ 10.800 de magazine și peste 160 de centre logistice în 29 de țări la nivel mondial. Lidl este o companie care acționează sustenabil în toate domeniile de activitate. Aceasta este metoda companiei de a-și îndeplini promisiunea cu privire la calitate și, în același timp, de a asigura un viitor mai bun pentru societate și mediu. Compania se implică activ în soluționarea nevoilor din comunitățile din care face parte, concentrându-se pe 5 piloni de activitate: sortimentul de produse, mediul, societatea, angajații și partenerii de afaceri.

Federația Fundațiile Comunitare din România a fost fondată în 2012 și are rolul de a reprezenta la nivel naţional interesele fundaţiilor comunitare din România care contribuie la construirea unor comunități conștiente, generoase, incluzive și durabile. Federația susține 16 fundații comunitare însumând peste 7000 de proiecte și 30 de milioane de lei în  investiții comunitare. În prezent mai bine 46% din populația României are acces la o fundație comunitară și rețeaua este în continuă creștere.

Contact

Echipa de Comunicare Lidl Romania
presa@lidl.ro

Categorii


Share

Alte documente
Află mai multe