Alimentație conștientă

Alimentație conștientă

Alimentație conștientă: Lidl, prima alegere pentru toată lumea

Alimentație conștientă

Cu mai mult de 360 magazine Lidl în România, avem numeroși clienți în fiecare zi. Cele peste 3600 de produse marcă proprie Lidl reprezintă o parte importantă a vieții lor. Suntem conștienți de faptul că producția și consumul de alimente au un impact major nu numai asupra climei și biodiversității, ci și asupra sănătății clienților noștri.

În calitate de retailer alimentar, facem parte din lanțul de aprovizionare cu alimente de bază în România și credem că este responsabilitatea noastră să le oferim clienților noștri cele mai bune produse pentru un stil de viață sănătos și sustenabil.

Lidl își consolidează angajamentul în ceea ce privește alimentația conștientă printr-o aliniere și mai consecventă a gamei sale de produse la Dieta Alimentară Pentru Sănătate Planetară (PHD), până în 2050. Până în 2030, la nivel internațional, Lidl va extinde cu 20% față de 2023 ponderea alimentelor pe bază de plante disponibile, precum sursele de proteine pe bază de plante, cerealele integrale, fructele și legumele. Lidl este primul retailer care creează transparență pentru toate categoriile de produse din sortimentul său, în toate cele 31 de țări în care este prezent cu magazine. Astfel, Lidl le permite clienților săi să facă alegeri mai conștiente de mediul înconjurător și mai sănătoase.

Știați că?

Dieta alimentară pentru Sănătate Planetară a fost elaborată în 2019 de 37 dintre cei mai importanți oameni de știință din lume în cadrul Comisiei EAT-Lancet, oferind cadrul pentru o tranziție globală în domeniul nutriției care să permită unei populații globale de 10 miliarde de oameni să mănânce sănătos, în limitele planetei, până în 2050.

O privire de ansamblu asupra activităților noastre

Pentru a contribui la un viitor mai bun, ne-am stabilit obiective pentru a le oferi clienților noștri cea mai bună gamă de produse pentru un stil de viață sănătos și sustenabil în orice moment. Activitățile noastre se bazează pe trei piloni: „Nutriție sănătoasă”, „Nutriție sustenabilă” și „Transparență și responsabilizare”.

Unul dintre obiectivele noastre în ceea ce privește alimentația conștientă este de a reduce cu 20%, până în 2025, cantitățile de sare și zahăr adăugate din toate produsele marcă proprie.

Îmbunătățim aspectele nutriționale ale gamei noastre de produse.

Fibrele alimentare sunt esențiale pentru o viață lungă și sănătoasă. Până în 2030, Lidl România își propune să crească proporția de cereale integrale în produsele sale la 20% (an de referință: 2023). Lidl va oferi, de asemenea, cel puțin o opțiune pe bază de cereale integrale pentru toate categoriile relevante de produse, până în 2030.

Începând cu 2022, Lidl calculează și analizează „distribuția proteinelor”, indicator care măsoară proporția de surse de proteine vegetale în comparație cu sursele de proteine animale din sortimentul său. Lidl România își propune să crească ponderea surselor de proteine vegetale, în raport cu sursele de proteine animale la 15% până în 2030. Acestea includ leguminoase, nuci, semințe și alternative vegane pentru carne, ouă și pește. Începând cu 2025, Lidl România va raporta anual distribuția proteinelor pentru a asigura transparența, în cadrul raportului de sustenabilitate.

Varietatea fructelor și legumelor proaspete este o componentă vitală a strategiei pentru o alimentație conștientă din cadrul Lidl. Lidl continuă să ofere clienților o selecție variată de produse proaspete în fiecare zi. În plus, ne concentrăm pe oferirea unei selecții de alimente mai sezoniere și regionale - din agricultura ecologică, locală, ori de câte ori este posibil.

Pentru a combate risipa alimentară și pentru a evita, pe cât posibil, aruncarea produselor cu termen de valabilitate limitat, Lidl România și-a stabilit ca obiectiv să reducă risipa de alimente cu 15% până în anul 2030, comparativ cu anul 2018.

Ne informăm constant clienții pentru a facilita un consum mai sănătos și mai sustenabil. Pentru a îmbunătăți transparența și pentru a ne ghida clienții, marcăm produsele cu sigilii și etichete ce atestă certificări, cum ar fi certificarea Fairtrade sau certificarea Bio sau MSC.

Angajamentul nostru în ceea ce privește alimentația conștientă

Georgiana Radu, Director Național de Achiziții și Marketing în cadrul Lidl România, explică: „Pentru a hrăni o populație mondială în creștere într-un mod sănătos și respectând limitele planetei, o transformare a sistemului alimentar global este esențială. Lidl și-a luat deja angajamentul să contribuie la acest obiectiv, în urmă cu mulți ani - pe baza logicii științifice a Dietei Alimentare Pentru Sănătate Planetară.”

Angajamentul nostru în cifre

Creșterea ponderii alimentelor pe bază de plante în sortiment

Până în 2030, la nivel internațional, Lidl va extinde cu 20% față de 2023 ponderea alimentelor pe bază de plante disponibile, precum sursele de proteine pe bază de plante, cerealele integrale, fructele și legumele.

Creșterea proporției de cereale integrale în produsele noastre la 20%

Creșterea surselor de proteine vegetale cu 15%

Creșterea ponderii surselor de proteine vegetale, în raport cu sursele de proteine animale la 15% până în 2030. Acestea includ leguminoase, nuci, semințe și alternative vegane pentru carne, ouă și pește.