Lidl își consolidează angajamentul la nivel internațional în ceea ce privește alimentația conștientă, împreună cu WWF

Lidl își consolidează angajamentul în ceea ce privește alimentația conștientă printr-o aliniere și mai consecventă a gamei sale de produse la Dieta Alimentară Pentru Sănătate Planetară (PHD), până în 2050. Până în 2030, la nivel internațional, Lidl va extinde cu 20% față de 2023 ponderea alimentelor pe bază de plante disponibile, precum sursele de proteine pe bază de plante, cerealele integrale, fructele și legumele. Lidl este primul retailer care creează transparență pentru toate categoriile de produse din sortimentul său, în toate cele 31 de țări în care este prezent. Pentru a face acest lucru, Lidl utilizează metodologia WWF. Astfel, Lidl le permite clienților săi să facă alegeri mai conștiente de mediul înconjurător și mai sănătoase.

22.01.2025 | Bucuresti

Lidl își consolidează angajamentul la nivel internațional în ceea ce privește alimentația conștientă, împreună cu WWF

Lidl își consolidează angajamentul la nivel internațional în ceea ce privește alimentația conștientă, împreună cu WWF

Pentru a face față provocărilor globale, precum schimbările climatice, pierderea biodiversității și afecțiunile medicale influențate de regimul alimentar, este nevoie să transformăm sistemul alimentar global2.  Recunoscând aceste probleme urgente și responsabilitatea pe care o are, Lidl contribuie la transformarea sistemului alimentar global prin stabilirea unor obiective ambițioase în întregul său lanț valoric. Astfel, clienții își mențin libertatea de alegere și pot lua mai ușor decizii de cumpărare mai sustenabile. Pentru a face acest lucru, Lidl, cu sprijinul expertizei WWF, își consolidează eforturile în ceea ce privește o alimentație conștientă, în toate cele 31 de țări în care este prezent. Lidl își îmbunătățește planul actual privind proteinele vegetale într-unul mai ambițios și își stabilește obiective ambițioase pentru toate cele trei categorii de alimente3 incluse în modelul Dietei Alimentare Pentru Sănătate Planetară (PHD)1.

Alimentația conștientă ca motor al sănătății și protejării mediului

Georgiana Radu, Director Național de Achiziții și Marketing în cadrul Lidl România, explică: „Pentru a hrăni o populație mondială în creștere într-un mod sănătos și respectând limitele planetei, o transformare a sistemului alimentar global este esențială. Lidl și-a luat deja angajamentul să contribuie la acest obiectiv, în urmă cu mulți ani - pe baza logicii științifice a Dietei Alimentare Pentru Sănătate Planetară. Alături de WWF, în calitate de partener cu expertiză în acest domeniu, ne dorim să avem un impact și mai mare în viitor și să le oferim clienților noștri o selecție în continuă creștere de alternative sănătoase, mai sustenabile, la cel mai bun raport calitate preț, așa cum obișnuim deja .”

Mariella Meyer din cadrul WWF Elveția adaugă: „Suntem bucuroși de alinierea Lidl la Dieta Alimentară Pentru Sănătate Planetară și de utilizarea metodologiei WWF Planet-Based Diets Retailer. Acesta este un pas crucial în transformarea sistemului alimentar, care este motorul numărul unu al pierderii vieții sălbatice și a biodiversității. Concentrându-se pe mai multe opțiuni bazate pe plante, Lidl prioritizează atât sănătatea oamenilor, cât și cea planetară. Sperăm ca acest lucru să îi inspire și pe alți retaileri să urmeze exemplul și să se concentreze mai mult pe alegerile bazate pe plante în comparație cu cele bazate pe animale.”

Obiective ambițioase pentru sursele de proteine vegetale și cerealele integrale

Obiectivul internațional de creștere a proporției de produse pe bază de plante vândute cu 20% până în 2030 (an de referință: 2023) face parte din strategia holistică de sustenabilitate și din strategia noastră privind alimentația conștientă. Acest obiectiv va fi atins prin intervenții specifice în categoriile de surse de proteine, cereale integrale și fructe și legume. Începând din 2025, Lidl va raporta anual progresele sale, punând datele la dispoziția publicului. Retailerul alimentar urmează metodologia WWF de promovare a dietelor conștiente și sănătoase.

- Surse de proteine: Începând cu 2022, Lidl calculează și analizează „distribuția proteinelor”, indicator care măsoară proporția de surse de proteine vegetale în comparație cu sursele de proteine animale din sortimentul său. Lidl România își propune să crească ponderea surselor de proteine vegetale, în raport cu sursele de proteine animale la 15% până în 2030. Acestea includ leguminoase, nuci, semințe și alternative vegane pentru carne, ouă și pește. Începând cu 2025, Lidl România va raporta anual distribuția proteinelor pentru a asigura transparența.

- Cereale integrale: Fibrele alimentare sunt esențiale pentru o viață lungă și sănătoasă4. Până în 2030, Lidl România își propune să crească proporția de cereale integrale în produsele sale la 20% (an de referință: 2023). Lidl va oferi, de asemenea, cel puțin o opțiune pe bază de cereale integrale pentru toate categoriile relevante de produse, până în 2030.

- Fructe și legume: Fructele și legumele proaspete sunt o componentă vitală a strategiei pentru o alimentație conștientă din cadrul Lidl. Lidl continuă să ofere clienților o selecție variată de produse proaspete în fiecare zi.

Mai multe informații despre angajamentul Lidl pentru o alimentație conștientă gasiti AICI.

1 Dieta alimentară pentru Sănătate Planetară a fost elaborată în 2019 de 37 dintre cei mai importanți oameni de știință din lume în cadrul
Comisiei EAT-Lancet, oferind cadrul pentru o tranziție globală în domeniul nutriției care să permit unei populații globale de 10 miliarde de
oameni să mănânce sănătos, în limitele planetei, până în 2050.
2 Raportul Planeta Vie: https://wwf.ro/campanii/raportul-planeta-vie-2024/
Trei categorii care promovează sănătatea în acord cu Dieta alimentară pentru Sănătate Planetară: surse de proteine vegetale
(leguminoase, nuci, semințe), cereale integrale și fructe și legume
4 Universitatea din Washington: Efectele asupra sănătății generate de riscurile asociate cu alimentația în 195 de țări, 1990-2017: o analiză sistematică pentru studiul Global Burden of Disease, 2017.

Pentru mai multe informații, vă rugăm să vizitați: 

www.lidl.ro 

www.corporate.lidl.ro

www.surprize.lidl.ro

Facebook @Lidl Romania

Instagram @LidlRomania

LinkedIn @LidlRomania

Twitter Lidl Romania

Contact

Echipa de Comunicare Lidl Romania
presa@lidl.ro

Categorii


Share

Alte documente
Află mai multe