Sigiliul Lidl - „rețetă fără microplastic”
Definiția noastră pentru microplastic
Întrucât în prezent nu există o definiție uniformă a microplastelor, Grupul Schwarz, din care fac parte Lidl și Kaufland, și-a stabilit propria definiție: Lidl înțelege prin particulele microplastice acele particule de plastic solide, vizibile cu ochiul liber, mai mici de cinci milimetri, cu efect de abraziune și nesolubile în apă. În viitor, furnizorii de produse marca Lidl vor fi obligați să respecte cerințele privind microplasticele.
În prezent sunt luate în considerare următoarele tipuri de materiale plastice: Poliamide (PA); Polietilenă (PE); Polietilen tereftalat (PET); Poliester (PES); Polimide (PI); Polipropilenă (PP); Poliuretanii (PUR). În fabricarea produselor marca Lidl sunt incluși și alți polimeri sintetici nebiodegradabili solizi, dispersați, sub formă de gel, dizolvați sau lichizi.
Toate produsele Lidl sunt fabricate la cele mai înalte standarde de siguranță.
Informații mai detaliate despre aceste materiale plastice pot fi găsite în Politica Lidl cu privire la microplastic.
Mai multe despre microplastic
De ce se folosesc plasticele în produsele cosmetice și de îngrijire personală?
Microplasticul din produsele cosmetice și de îngrijire are o varietate de funcții. În șampon, de exemplu, facilitează pieptănarea. Microplasticul ajută, de asemenea, la absorbția cremelor și loțiunilor și îmbunătățește rezistența la apă în produsele de protecție solară. Microplasticul contribuie, de asemenea, la opacitate pentru a oferi un aspect mai cremos în săpunuri.
Cum pot fi evitate microplasticele?
În locul microplasticului, Lidl se concentrează pe alternative mai ecologice: de exemplu, microplasticele solide pe bază de polietilenă (PE) și polipropilenă (PP) au fost înlocuite cu particule de piatră ponce (Perlită) sau de particule de bambus (Bambusa Arundinacea Stem Powder) în compoziția produselor de tip scrub.
Pentru ca microplasticele lichide să fie înlocuite în viitor, vom testa și evalua substanțele alternative în strânsă cooperare cu furnizorii, ținând cont de factori precum siguranța produselor, compatibilitatea cu mediul, eficacitatea și aplicabilitatea tehnologică.
Provocările pentru protecția mediului
Microplasticul care nu este biodegradabil poate afecta organismele vii din oceane, găsindu-și totodată drum în lanțul alimentar uman. În prezent, oamenii de știință cercetează cât de periculoase sunt aceste particule de plastic pentru oameni și animale.
Este de necontestat faptul că plasticul nu are ce căuta în natură și, de aceea, Lidl se angajează să diminueze cantitatea de plastic folosită, ca parte a strategiei REset Plastic.