Fără microplastic

Fără microplastic

Sigiliul Lidl - „rețetă fără microplastic”

Microplastic

Plasticul face parte din viața noastră de zi cu zi. Însă acest material ajunge în mediul înconjurător în diverse moduri și poluează în primul rând apele și oceanele. Chiar și cele mai mici particule de plastic din produsele cosmetice și de îngrijire sunt una dintre cele mai importante surse cu impact negativ asupra mediului. Prin urmare, Lidl și-a propus să elimine din compoziția produselor sale aceste mici particule de plastic, cunoscute și sub denumirea de microplastice: în România, cea mai mare parte a gamei de produse cosmetice urmează să elimine particulele de microplastic din lista de ingrediente, până la sfârșitul anului 2021.

Astfel încât clienții noștri să identifice rapid care sunt produsele ce nu conțin microplastic în lista de ingredientele, Lidl introduce logo-ul „rețetă fără microplastic” pentru produsele cosmetice și de îngrijire a corpului. Pentru multe produse din această categorie am eliminat deja microplasticul din rețetă, logo-ul aducând un plus de transparență pentru clienți.

Lidl lucrează deja intens la problema microplasticului din 2015 ca parte a angajamentului său din domeniul sustenabilitatății și crede cu tărie în importanța reducerii sale. Astfel, împreună cu furnizorii săi de produse cosmetice și de îngrijire personală, Lidl a decis să nu folosească microplastice solide, primare, de tip A, în rețeta produselor marcă proprie. Astfel, nu sunt utilizate particule solide de plastic cu efect de abraziune mai mici de cinci milimetri și nici alți polimeri sintetici non-biodegradabili solizi, dispersați, cu cu consistență de gel, dizolvați sau lichizi. Pe lângă reducerea microplasticelor primare, Lidl cercetează în același timp potențiali înlocuitori cu proprietăți similare, care să fie folosiți în produsele cosmetice și de îngrijire personală.

Prin această măsură, Lidl nu doar îndeplinește cerințele clienților, dar ajută la protejarea mediului împotriva poluării cu plastic.

Definiția noastră pentru microplastic

Întrucât în ​​prezent nu există o definiție uniformă a microplastelor, Grupul Schwarz, din care fac parte Lidl și Kaufland, și-a stabilit propria definiție: Lidl înțelege prin particulele microplastice acele particule de plastic solide, vizibile cu ochiul liber, mai mici de cinci milimetri, cu efect de abraziune și nesolubile în apă. În viitor, furnizorii de produse marca Lidl vor fi obligați să respecte cerințele privind microplasticele.

În prezent sunt luate în considerare următoarele tipuri de materiale plastice: Poliamide (PA); Polietilenă (PE); Polietilen tereftalat (PET); Poliester (PES); Polimide (PI); Polipropilenă (PP); Poliuretanii (PUR). În fabricarea produselor marca Lidl sunt incluși și alți polimeri sintetici nebiodegradabili solizi, dispersați, sub formă de gel, dizolvați sau lichizi.

Toate produsele Lidl sunt fabricate la cele mai înalte standarde de siguranță.

Informații mai detaliate despre aceste materiale plastice pot fi găsite în Politica Lidl cu privire la microplastic.

Cele două tipuri de microplastic

Mircroplastic Primar
Microplastic Secundar

Mai multe despre microplastic

De ce se folosesc plasticele în produsele cosmetice și de îngrijire personală?
Microplasticul din produsele cosmetice și de îngrijire are o varietate de funcții. În șampon, de exemplu, facilitează pieptănarea. Microplasticul ajută, de asemenea, la absorbția cremelor și loțiunilor și îmbunătățește rezistența la apă în produsele de protecție solară. Microplasticul contribuie, de asemenea, la opacitate pentru a oferi un aspect mai cremos în săpunuri.

Cum pot fi evitate microplasticele?
În locul microplasticului, Lidl se concentrează pe alternative mai ecologice: de exemplu, microplasticele solide pe bază de polietilenă (PE) și polipropilenă (PP) au fost înlocuite cu particule de piatră ponce (Perlită) sau de particule de bambus (Bambusa Arundinacea Stem Powder) în compoziția produselor de tip scrub.
Pentru ca microplasticele lichide să fie înlocuite în viitor, vom testa și evalua substanțele alternative în strânsă cooperare cu furnizorii, ținând cont de factori precum siguranța produselor, compatibilitatea cu mediul, eficacitatea și aplicabilitatea tehnologică.

Provocările pentru protecția mediului
Microplasticul care nu este biodegradabil poate afecta organismele vii din oceane, găsindu-și totodată drum în lanțul alimentar uman. În prezent, oamenii de știință cercetează cât de periculoase sunt aceste particule de plastic pentru oameni și animale.
Este de necontestat faptul că plasticul nu are ce căuta în natură și, de aceea, Lidl se angajează să diminueze cantitatea de plastic folosită, ca parte a strategiei REset Plastic.

Locul microplasticului în strategia noastră, REset Plastic

REset Plastic

Problema microplasticilor este abordată și în strategia noastră, REset Plastic.
Prin strategia integrată REset Plastic, Grupul Schwarz și-a propus să reducă utilizarea plasticului și, atunci când este nevoie, să folosească plasticul reciclabil pentru a închide circuitele pe termen lung. Astfel, grupul își asumă responsabilitatea de a acționa într-un mod cât mai prietenos față de mediu.

În acest context, Lidl colaborează cu furnizorii săi în domeniul de acțiune REset Plastic numit REdesign, pentru optimizarea produselor și a ambalajelor produselor. Un exemplu în acest sens este reducerea constantă a cantității de  microplastic în produsele marcă proprie din categoriile cosmetice și îngrijire personală.
Obiectivul: alternative mai prietenoase cu mediul pentru microplastice.

Strategia holistică internațională REset Plastic este împărțită în următoarele cinci domenii de acțiune:
Evitarea - REduce
Proiectare - REdesign
Reciclare - REcycle
Eliminare - REmove
Inovare și educație - REsearch

Mai multe informații sunt disponibile pe www.reset-plastic.com